Lite huslighet

I dag har jag vart lite pysslig. Rabarber och flädersaft står nu i kylen och mognar. Jag har aldrig testat den kombinationen tidigare men receptet har jag skrivit av någon stans för länge sedan. Årets fläderblommor sitter högt på busken så jag fick ta lite hjälp av Peter för att få ner dem. Sedan kom de första egenodlade potatisarna upp ur jorden. Inte så många men lite lagom i storlek, de bara smälte i munnen. Serverades tillsammans med älgfärsbiffar
I kväll har jag manglat kökshandukar och lite stora linnedukar. Känns riktigt bra.
Nu får det bli en tur ut i växthuset och sedan sängen. Jag jobbar dagtid nu några veckor och jag är ju inte van att gå upp före klockan sex på morgonen fem dagar i rad.
IMG_7467

IMG_7470

IMG_7473

0 reaktioner till “Lite huslighet”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *